Miejsca

 

MIEJSCA KRAINY
MAGHILD

GŁÓWNE MIEJSCA   Meldrum 

BORGUND miasto najemników
Borgund to miasto wybudowane z gorejącego piaskowca nieopodal oazy Nidaros, uznawanej za serce całej pustyni Meldrum. Spacerując po rozgrzanych ulicach Borgund, na każdym kroku można spotkać najemników, którzy podejmą się każdego zadania za niewielką cenę. 




JORVIK kolorowe jarmarki
Jorvik słynie z największych targów w całym Maghild; to właśnie tutaj, kupcy ze wszystkich regionów zbierają się, by handlować dobrem z pięciu krain. W chłodnych podziemiach Jorviku rozrasta się również sprzedaż towarem nielegalnym, jednak wstąpienie na czarny rynek bez znajomości, jest niemal niemożliwe.


BATHILD skwar pustyni
Bathild to skąpana w blasku Meldruńskiego słońca wioska, wzniesiona w samym sercu rozgrzanej pustyni. Z powodu wysokich temperatur, mieszkańcy tamtych stron zazwyczaj prowadzą wieczorny tryb życia i znają magię Słońca jak nikt inny.




VALEIM krypta Modgara
W dawnych czasach, pradawni wznieśli potężne mury Valeim, by oddawać hołd Modgarowi – bogowi ognia. Po Jättestorm, potężnej burzy, która zrównała Meldrum z ziemią, krypta legła w gruzach. Jednak do dziś, jej wrót strzegą Rig i Hel, strażnicy Mądrości, którzy bronią wejścia do Świątyni Rozwagi. 

ŚWIĄTYNIA ROZWAGI labirynt Modgara
Mówi się, że Świątynia Rozwagi kryje w sobie bogactwa różnej maści. Na końcu krętych oraz ciemnych korytarzy, rozpościera się biblioteka, skrywająca całą mądrość Maghildu, jednak tylko nieliczni zdołali przedrzeć się przed labirynt niekończących się izb.



GŁÓWNE MIEJSCA   Tuldur

KROSSA zimowy wierch
Krossa to najstarsze miasto nie tylko w rejonie Tuldur, ale również w całym Maghildzie. Wzniesione zostało w samym sercu gór Leira, gdzie rozbłyskują najpotężniejsze zamiecie śnieżne. Od strony północnej, Krossa otulona jest dumnym lasem iglastym – kto nie zna drogi, prawdopodobnie nigdy samodzielnie nie dotrze do Krossy.

DALIR wieczna zawieja
W Dalir nigdy nie przestaje wiać. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych, jest to miasto gościnne oraz chętnie otwierające się na turystów ze wszystkich regionów. Stąd też Dalir słynie z ciepłych karczm oraz przytulnych tawern. Powiada się, że rdzenni mieszkańcy tego regionu opanowali magię lodu.


JOAR niezdobyte miasto
Joar został wzniesiony na skarpach góry Osomi, która do dziś uważana jest, za jedną z najniebezpieczniejszych regionów Tuldur; pełna jest zdradliwych szlaków, urwisk oraz zapadlin, które prowadzą do rychłej zguby. Potężne miasto, ze względu na swoje niesamowite położenie, uznawane jest za niezdobyte

ATLEY boska grota
Pradawni mieszkańcy Tuldur poprzysięgli niegdyś, że za cenę własnego życia, będą strzegli Atley. Dziś już nikt nie wie, gdzie tak naprawdę znajduje się jaskinia bogów, choć powszechnie wierzy się, że jest tam, gdzie rządzi Siedem Wiatrów – na najdalszym południu całego Tuldur. Według starych wierzeń, to tutaj skryte zostały wszystkie Skarby Południa.

MAVALIO dolina siedmiu wiatrów
Mavalio to kraina, którą przed wiekami przejęli bogowie Siedmiu Wiatrów. Jest to wieczne pustkowie, w którym panuje chłód oraz nieprzemijająca zmarzlina; jedynymi śladami ludzkich osad, są opuszczone świątynie oraz pradawne ruiny, pełne zdradliwych pokus oraz podstępnych skarbów.

STARA PRZYPOWIEŚĆ przepowiednie w Krossie
Sklep starej wróżki Devy ukryty jest w samym sercu mroźnej Krossy i zawsze kusi ciepłem buchającego kominka. Skrzypiące półki skrywające wiele sekretów pną się po sam sufit, a ich tajemnic strzeże Shayana. Właścicielka Starej Przypowieści posiada dar jasnowidzenia i za odpowiednią opłatą wskaże wędrownym odpowiedni cel oraz ścieżkę. 







GŁÓWNE MIEJSCA   Mittwag
MANAVIK serce Maghildu
Manavik to stolica Maghildu oraz  największe miasto krainy Mittwagu. Wielkomiejski szum towarzyszy tutejszym mieszkańcom na każdym kroku, choć w Manavik życie płynie dość spokojnie. Można znaleźć tutaj pełno sklepów, wystaw oraz knajp, w których należy zasiąść, po ciężkim dniu.

ŻMIJASTA BIBLIOTEKA magiczne pisma
W jednej z krętych uliczek rozłożystego Manavik znajduje się magiczna księgarnia, którą prowadzą dwie żmijowate istoty. Mieszkańcy powiadają, że w tym miejscu znaleźć można odpowiedzi na wszystkie pytania.

WILCZE OKO sklep z drobiazgami
W samym sercu stolicy znajduje się wyjątkowy sklep, w którym panuje mistyczna atmosfera przygód i śmierci. Półki Wilczego Oka wypełnione są trofeami z polowań, które znajdują mnóstwo zastosowań alchemicznych. 

DOM Z PIERNIKA Kawiarnia w Manaviku
Przytulne wnętrze Domu z Piernika zawsze tętni życiem - wnętrze przepełnione gośćmi sprawia, że nie sposób znaleźć tutaj wolny stolik. Kawiarnia słynie z przepysznych smakołyków i magicznych naparów o różnych właściwościach.

LEKKA PIANKA  Gospoda w Manaviku
Lekka Pianka to chłodna karczma w Manaviku, która co noc jest kolebką największych oraz najgłośniejszych pijackich schadzek. Zazwyczaj każdy wieczór kończy się awanturą oraz bijatyką.

DOKUARA miasto smoków
Dokuara wzniosła się zaraz przy Wyżynie Smoków, która uważana jest za jedno z największych siedlisk latających gadów. Stąd też mieszkańcy tego miasta stworzyli niesamowitą więź z tymi istotami i jako jedyni w całym Maghildzie zdolni byli je oswoić. Dzięki temu, dziś Dokuara zyskała sprzymierzeńców, którzy gotowi są bronić miasta i wszystkich jego mieszkańców.

PODARTA STRONA biblioteka w Dokuarze
W tętniącej życiem Dokuarze od wielu lat wznosi się dumna biblioteka "Podarta Strona" - to właśnie tutaj mieszkańcy wszystkich krain mogą wypożyczyć lub wykupić stare magiczne zwoje oraz pradawne pisma, skrywające wiele różnych tajemnic.

GESHILO  wioska elfów
Geshilo to ukryta w gęstym lesie wioska, zamieszkiwana w znacznej większości przez elfy różnej maści. Jest to miejsce promieniujące magią; mieszkańcy tamtych regionów żyją w głębokiej zgodzie z naturą, stąd też posiadają nierozerwalną więź ze wszystkimi stworzeniami leśnymi.



AKADEMIA magiczny zamek
Uniwersytet dla stworzeń wszelkiej maści, oferujący edukację na najwyższym poziomie. Akademia gwarantuje schronienie dla istot dużych oraz małych – dyrektorka oświadcza, że placówka przygotowana jest na wszelkie ewentualności. 


KARCZMA I GOSPODA Baba-Jaga
W zielonym lesie, na jednym z głównych szlaków prowadzących do Manaviku, dumnie pnie się stara gospoda Baba-Jaga. Podróżni mogą zatrzymać się w niej na orzeźwiające piwo po długich trudach wędrówek. I choć Baba-Jaga nie cieszy się dobrą opinią, bo pełna jest opryszków i łotrów, jest jedną z najlepiej prosperujących karczm w okolicy.




GŁÓWNE MIEJSCA   Tornvald
HAUGAR morska bryza
Haugar to słoneczne miasto rybackie, w którym mieszkańcy toczą z pozoru spokojne oraz łagodne życie. W czasie pełni, plaże Haugaru są zamykane oraz pilnie strzeżone, by nikt nie zbliżył się do wybrzeża – to właśnie wtedy staje się ono śmiertelnie niebezpieczne, morze Gilja wypełnia się morskimi potworami.

ODEILA kotlina szeptów
Odeila to miasto słynące z handlu oraz kolorowych festynów. Do tamtejszego portu non stop przybijają nowe porty, a kutry co rusz wracają ze świeżymi rybami, których odór unosi się z pobliskich targów. Odeila zbudowana została u podnóża Kotliny Szeptów, którą ponoć nawiedza Mavatan – głębinowy potwór uznawany za boga wody.


GRIMSA zalew narwali
Grimsa wybudowane zostało przy jednym z najniebezpieczniejszych wybrzeży morza Gilja. Nękane atakami morskich demonów miasto w końcu zbudowało mur, którym raz na zawsze oddzieliło się od zdradliwych diabłów północnych wód. Ponoć zatoka okalająca Grimsę skrywa podwodną jaskinię, w której wije się wąż Synna – strażnik wszystkich morskich miast. 


HUSAVIK zatoka piratów
Husavik jest stolicą piratów – przed laty flota Jednonogiej Wadery i Wirującego Oka zajęła ów miasto i od tej pory rządzi się ono prawami rozbójników. Pilnie strzeżona zatoka przyjmuje tylko tych, którzy opłacą wejście, a nawet łapówka nie zagwarantuje bezpieczeństwa. W Husaviku można stracić nie tylko majątek, ale również rękę lub głowę.

CZTERY MORZA sklep w Husaviku 
Zaraz przy porcie znajduje się stary i stęchły sklep "Cztery Morza", którego właścicielem jest poczciwy Alisud. Stęchły zakład częściej niż otwarty pozostaje zamknięty, jednak kiedy Fynn wraca ze swoich morskich podbojów, półki Czerech Mórz wypełniają się dobrami z dalekich krajów.

HANATUN opuszczone ruiny
Hanatun to opuszczone miasto, o którym dziś ostały się już tylko legendy. Nawet rdzenni mieszkańcy Tornvaldu nie potrafią wskazać jego dokładnego położenia i nie wiadomo, czy istniało ono naprawdę. Według wzmianek w starożytnych tekstach, Hanatun opływało w bogactwa czterech mórz i to tam po raz ostatni słyszano o Perłach Bogini Katanes.


BJORYN zaginione miasto
Bjoryn to miasto położone na dalekich wodach morza Gilja; żyją tam wyłącznie rdzenni mieszkańcy, którzy strzegą tajemnic dawnych bogów. Wyspa otulona jest murem wiecznej mgły, która prowadzi wszystkie statki próbujące dopłynąć na Bjoryn wprost na ostre oraz potężne głazy. Mówi się, że miasto jest pod szczególną łaską Bogini Katanes.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

^